Lifestyle

Boekrecensie; Ik kom je halen van Marijke Vos

24 mei 2018

In de instagram-feed van een vriendin van mij zag ik een nieuw boek voorbij komen. Ik kende de schrijfster nog niet, maar de roze omslag van het boek trok meteen mijn aandacht. Ik ging op zoek naar de omschrijving van het boek en het feit dat het zich ging afspelen in Nederland, New York en Las Vegas maakte dat ik direct heb opgezocht hoe ik aan het boek kon komen, en zo geschiedde.. Tijd voor een bookreview!

Via de instagram van de schrijfster, zag ik dat je een gesigneerd exemplaar kon bestellen. Dit vond ik natuurlijk het allerleukst! Ik heb haar een privébericht gestuurd en binnen een dag had ik een berichtje terug dat ik het gesigneerde boek bij haar kon bestellen. Een aantal dagen later viel het pakketje, ‘de baksteen’ zoals Tim via de app zei, op de mat. Yay! Leesvoer!

Het verhaal

“Lotte en Sophie zijn al beste vriendinnen zolang ze zich kunnen herinneren. Als Sophie voor haar werk naar New York moet, vindt Lotte dit dan ook gewoon leuk voor haar. Echt. Vooruit, ze is ook een tikkeltje jaloers. Als de berichtjes van Sophie langzaam van toon veranderen en uiteindelijk uitblijven weet Lotte dan ook zeker dat er iets mis is. Ze hoeft geen seconde na te denken, pakt haar spullen en vliegt de wereld over om haar beste vriendin te gaan zoeken. Een doldwaze spannende roadtrip dwars door Amerika, vol gekke en inspirerende personages gebaseerd op ware vriendschap.”

Mijn mening

‘s Avonds ben ik direct met een grote kop cappuccino op de bank gekropen en ben ik in het boek begonnen. Een paar uur verder was ik de tijd volledig vergeten maar dit was een goed teken! Het leest heerlijk weg en de grapjes zijn zo leuk dat ik meerdere malen hardop heb moeten lachen. Dit zorgde bij Tim wel eens voor een omhooggetrokken wenkbrauw en de dag erna vragende gezichten in de trein. Die avond erop heb ik het boek mee naar boven genomen en iedere avond voor het slapen nog even gelezen. Binnen een week was ‘ie uit. En daarom staat dit boek toch wel hoog op mijn lijstje van favoriete boeken. Er zijn ook wel boeken die ik vaak weg leg en steeds maar even in lees, in plaats van iedere avond een aantal pagina’s voor het slapengaan zoals met dit boek.

Ik kon mij een goede voorstelling maken van de hoofdpersonen en had een echt beeld in mijn hoofd, dit is voor iedereen natuurlijk anders maar maakt het lezen van zo’n chicklit toch leuker. Ook de terugblikken naar ‘vroeger’ maken dat je een beetje de geschiedenis van de vriendschap van Lotte en Sophie kent, erg leuk bedacht.

Persoonlijk vind ik dat dit echt onder de categorie chicklits valt; een feelgood boek waar je regelmatig een glimlach van op je gezicht krijgt! Dus voor alle dames die van chicklits houden en nieuwsgierig geworden zijn naar het verhaal; hier en hier (via Marijke zelf) kun je het boek bestellen!

Het volgende boek op mijn lijstje; Verras me van Sophie Kinsella!

Veel leesplezier!

• Reply
    Joyce
    1 juni 2018 at 21:20

Verras me is een erg leuk boek! Heb ik net uit. Ben nu ook wel benieuwd naar deze.

• Reply
      Esmeralda
      14 juni 2018 at 11:38

Oh tof! Dan ga ik gauw verder lezen 😀

• Reply
    Lianne
    14 juni 2018 at 11:41

Ja leuk is ie! Ik heb hem ook gelezen 🙂 Wat leuk dat jij ook helemaal into the chicklits bent! Heb je ook ambitie om er een te schrijven ooit? 🙂

• Reply
      Esmeralda
      15 juni 2018 at 21:02

Ik heb wel het boek ‘Schrijven Kreng!’ van Lisette Jonkman en een schrijfworkshop bij haar gevolgd en ik wil OOIT nog een boek schrijven maar wanneer.. geen idee. Heb wel ooit al eens een lijstje met potentiële namen gemaakt maar daar is dan ook alles mee gezegd hihi. Eerst verder met mijn eigen bedrijf opstarten en daarna kijken we wel verder hihi.